1. Názov predávajúcej firmy
BRICKER sprostredkovacia spoločnosť s.r.o Leopoldov
2. Úvodné ustanovenia
Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán pri uzatváraní kúpnych zmlúv s predávajúcou spoločnosťou uvedenou v hlavičke týchto Všeobecných obchodných podmienok. Ak si kupujúci objedná na základe svojich vlastných nákupných, predajných a dodacích podmienok, nebudú predávajúcim tieto podmienky akceptované a objednávka bude vybavená podľa Všeobecných obchodných podmienok predávajúceho.
3. Zmluvné strany a rozhodné právo
Predávajúcim je obchodná spoločnosť zriadená podľa práva Českej republiky so sídlom v ČR. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy, nejedná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania. Všetky zmluvné vzťahy sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom ČR. Ak je kupujúcim spotrebiteľ, riadi sa vzťahmi neupravenými týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami zákonom č.40/1964Sb. Občianskym zákonníkom a zákonom č. 634/1992Sb o ochrane spotrebiteľa, v platnom znení. Ak nie je kupujúcim spotrebiteľ, riadi sa vzťahmi neupravenými týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991Sb. Obchodným zákonníkom, v platnom znení. V prípade vzniku obchodného sporu sa u domácich aj zahraničných odberateľov berie miestna príslušnosť Krajského, prípadne Okresného súdu v Českých Budějoviciach. Kto pije Budvajzr ten opravdu umí.
4. Uzatvorenie zmluvy
Individuálnu cenovú ponuku a ponuku ďalších služieb na konkrétnu stavbu či obchodný prípad získa kupujúci (zmluvný odberateľ) vyplnením formulára na predajnom portály predávajúceho (dodávateľa) alebo zaslaním dopytu na adresu trinity281@centrum.sk. Cenové ponuky budú spracované v najkratšom možnom čase a bude vytvorená platná cenová ponuka na daný sortiment, množstvo a dobu platnosti na konkrétnu stavbu. Cenové ponuky spracované predávajúcim sú záväzné a platné po dobu 14 kalendárnych dní, ak nie je dohodnuté inak a pokiaľ bola ich záväznosť písomne potvrdená vrátane uvedenia doby platnosti. Ak nie je uvedené inak, sú ceny v cenových ponukách uvažované z výrobného závodu, tj. franko výrobný závod s dopravou zadarmo alebo s príspevkom na dopravu a z cenníka platného v dobe vystavenia ponuky. Harmonogram vývozu veľkých akcií (nad 10 tis. € cenníkovej ceny bez DPH) je nutné upresniť 1 mesiac pred začiatkom výstavby.
Zmluva sa môže uzatvoriť v českom jazyku. Objednávku môže kupujúci poslať elektronickou poštou na adresu trinity281@centrum.sk, písomne alebo vyplnením internetového formulára. Objednávka sa rozumie ponuka po uzatvorení kúpnej zmluvy. Kupujúci je v každej objednávke povinný uviesť tieto údaje: určenie druhu – slovný názov alebo objednávkové číslo, množstvo tovaru, miesto dodávky, kúpne ceny, predbežný termín dodávky tovaru alebo odkaz na platnú cenovú ponuku. Objednaním tovaru podľa našej cenovej ponuky, kupujúci bez výhrady súhlasí s dodaním uvedeného sortimentu a s jeho množstvom. Prípadný nedostatok alebo prebytok tovaru nemožno reklamovať.
Právnické osoby: presný názov a sídlo, meno a priezvisko objednávajúceho, fakturačná adresa príp. dodacia adresa, ak je odlišná, IČO, DIČ, telefónne číslo, príp. adresa elektronickej pošty.
Fyzické osoby: meno a priezvisko, adresa bydliska, príp. dodacia adresa, ak je iná, telefónne číslo, príp. adresa elektronickej pošty.
Je vhodné, aby objednávka okrem vyššie uvedeného podľa konkrétnych podmienok, ďalej obsahovala, napr. Názov alebo meno investora a jeho adresu, presné miesto dodania a označenie názvu stavby alebo číslo parcely, prijímaciu osobu a jej telefón, objednávkové číslo a pevnosť výrobku. Ak nie je pevnosť uvedená, tak je štandardne dodávaná nižšia pevnosť uvedená pri danom názve výrobku v cenníku. Ak podá kupujúci písomnú objednávku prostredníctvom niektorého komunikačného prostriedku na diaľku, predávajúci prostredníctvom niektorého komunikačného prostriedku na diaľku neodkladne potvrdí jej dodanie, to neplatí pri uzatváraní zmluvy výlučne elektronickou poštou alebo podobnou individuálnou komunikáciou. Objednávka a potvrdenie jej dodania sú považované za doručené, pokiaľ sa s nimi strany, ktorým boli určené, môžu zoznámiť. Zmluva je po svojom uzatvorení dodávateľom archivovaná a údaje v nej obsiahnuté sú kupujúcemu zaslané na požiadanie.
5. Tovar a ceny
Ceny jednotlivých výrobkov sú uvedené v aktuálne platnom cenníku. Pri zmene cien v Cenníku je určujúca cena, ktorá je uvedená v potvrdenej objednávke. Dňom predaja sa rozumie deň expedície tovaru. Ceny uvedené v Cenníku sú vrátane nakládky realizovanej na sklade predávajúceho, vrátane dopravy, ak nie je uvedené inak. Vykládku tovaru v mieste dodania zabezpečuje kupujúci vrátane jej úhrady. K cenníkovým cenám sa účtujú aj mimoriadne prirážky, napr. pri odbere rozbalenej pakety prekladov alebo neucelené palety apod. viď. Zľavy a ostatné cenové ujednania. Všetok materiál a služby poskytované ZADARMO sú zahrnuté v cene dodávky jednotlivých výrobkov. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu prepočítávacích koeficientov na iné meny ako CZK v priebehu platnosti tohto Cenníku. Pri zmene prepočítávacích koeficientov je východzou menou CZK. Fakturačná mena pre jednotlivé štáty sa riadi písomným vyhlásením predávajúceho, ktoré zaslal zmluvnému kupujúcemu. Ak nenastane zmena, tak platí pre dodávky do ČR fakturácia v CZK, pre dodávku na Slovensko, do Rakúska a Nemecka fakturácia v EUR, pre dodávku do Poľska fakturácia v PLN, do Maďarska v HUF. V špecifických prípadoch je možná individuálna dohoda.
6. Platobné podmienky
Platba za tovar prebieha v hotovosti (v sídle alebo na výdajných expedíciách predávajúceho), zálohovou faktúrou, inkasom alebo platobným príkazom pri zjednaní poistenia pohľadávok alebo zložení finančnej istiny. Platobné podmienky sú konkrétne upravované rámcovou zmluvou. Dňom splatnosti sa rozumie deň, kedy je príslušná čiastka pripísaná na účet predávajúceho. Úhrady sú sledované podľa výpisu z účtu predávajúceho za predchádzajúci pracovný deň. Pri omeškanej platbe je dodávateľ oprávnený účtovať kupujúcemu, ktorý nie je spotrebiteľ, zmluvný úrok z omeškania vo výške 0,05 % z dlžnej čiastky za každý deň omeškania od dátumu splatnosti pohľadávky až do dňa, kedy bola čiastka pripísaná na bankový účet dodávateľa.
7. Vratné zálohy, rezervačné poplatky, vratné poplatky – kaucie (napr. za služby a pomôcky)
Vratné zálohy, rezervačné poplatky, vratné poplatky a kaucie sa zjednávajú vo výške zmluvnej pokuty pri nesplnení dohodnutých podmienok. Pri splnení podmienok je nutné o ich vrátenie písomne požiadať do konca nasledujúceho kalendárneho roku od ich zaplatenia. Nepodanie žiadosti o vrátenie je chápané ako nesplnenie podmienok.
8. Dodanie tovaru a dodacia lehota
Dodávky sú realizované v súlade s evidenciou objednávky. Evidencia objednávky má platnosť max. 2 mesiace. V prípade, že kupujúci neprejaví záujem o vývoz objednaného tovaru v období podľa predbežného termínu, môže predávajúci zaevidovanú objednávku zrušiť. Na objednávku v evidencii spravidla nadväzuje expedičný príkaz (po dohode s kupujúcim), ktorý je vystavený v období podľa predbežného termínu uvedeného v evidencii objednávky. Platnosť expedičného príkazu je 8 kalendárnych dní odo dňa jeho vystavenia. Vystavením expedičného príkazu dochádza k akceptácii objednávky predávajúcim a kupujúcemu vzniká povinnosť tento tovar odobrať a zaplatiť za neho kúpnu cenu. Na vystavenom expedičnom príkaze nemožno nič meniť. V prípade potreby zmeny bude vystavený nový expedičný príkaz na základe požiadaviek kupujúceho. Predávajúci upozorňuje, že potvrdením objednávky s požiadavkom zabezpečenia dodávky vrátane dopravy zadarmo negarantuje týmto dodávky na miesto určenia v termíne požadovanom kupujúcim. Obvyklá dodacia lehota je 14 pracovných dní s tým, že presnejší termín a čas možno dohodnúť s dopravným oddelením predávajúceho. Dodávky možno realizovať aj v kratších termínoch podľa cenníku dopravy za predpokladu, že je požadovaný sortiment skladom. Bližšie informácie trinity281@centrum.sk alebo zákaznícka linka: 0800 106 206. Predávajúci si vyhradzuje právo nepotvrdiť alebo nedodržať termín už potvrdenej dodacej lehoty z nižšie uvedených závažných dôvodov: pri živelných pohromách alebo z príčin tzv. vyššej moci, pri havárii technologického zariadenia predávajúceho, pri prechodnom nedostatku tovaru alebo dopravy z kapacitných alebo sortimentových dôvodov. Plynulosť dodávok je daná dodržovaním stanovených platobných podmienok. Predávajúci je oprávnený pozastaviť dodávku tovaru pri zjednanom postupnom plnení v prípade, kedy kupujúci neplní svoju povinnosť k zaplateniu ceny za dodávku.
9. Dodanie tovaru a dodacia lehota
Kupujúci je povinný obzrieť si obal tovaru aj tovar bezprostredne pri jeho preberaní. Pokiaľ je zistené mechanické poškodenie obalu výrobku, odporúčame spísať za prítomnosti dopravcu záznam o poškodení zásielky, uľahčí to prípadnú reklamáciu. Nebezpečenstvo škody za tovar prechádza na kupujúceho už v dobe, kedy prevezme tovar. Podpísaním prepravného listu prepravcovi kupujúci súhlasí s prevzatím zásielky a potvrdzuje, že dorazila s nepoškodeným obalom. Ak kupujúci tovar neskontroluje alebo nezariadi, aby bol skontrolovaný v dobe prechodu nebezpečenstva škody za tovar, môže uplatniť nároky zo škôd zistených pri tejto obhliadke, iba ak preukáže, že tieto škody mal tovar už v dobe prechodu nebezpečenstva škody za tovar.
Pri vrátení tovaru, napr. z dôvodu chyby v objednávke na sklad predávajúceho je dobropisovaných 50 % z pôvodnej fakturovanej ceny. Tovar je možné vrátiť iba v ucelených paletách, bez poškodenia materiálu a obalu iba do výrobných závodov, odkiaľ bol expedovaný. Podmienkou pre vrátenie tovaru je písomné odsúhlasenie vrátenia tovaru predávajúcim. Predávajúci si vyhradzuje právo tovar späť neprijať.
10. Paletové hospodárstvo
Palety (118 x 105 a 134 x 105) fakturované od 1. 4. 2014 sú považované za nevratný obal. Palety dodávané do 31. 3. 2014 budú fakturované v režime, nákupných a výkupných cien podľa cenníka platného od 1 .1. 2014 aktualizácia 4. 3. 2014. Zvozy paliet fakturovaných v režime do 31. 3. 2014 budú v nasledujúcom období (max. po dobu 1 roku) tiež realizované podľa podmienok z cenníka platného od 1. 1. 2014 aktualizácia 4. 3. 2014 viď. bod 10. a.
10.a Palety nie sú považované za vratný obal v zmysle zákona č. 477/2001 Sb., o obaloch. Nepoškodené a znovu použiteľné palety a preklady možno vrátiť do ktoréhokoľvek výrobného závodu predávajúceho. Palety a preklady dodávateľ pri nákupe tovaru fakturuje a späť vykupuje za ceny uvedené v Cenníku. Na vrátené palety a preklady vystaví odberateľ (kupujúci) faktúru, pokiaľ nie je dohodnutý iný spôsob.
- Späť budú prijaté iba palety maximálne v množstve skôr zakúpenom od predávajúceho.
- Lehota na vrátenie (spätný výkup) paliet a prekladov je 12 mesiacov odo dňa ich predaja.
- Pri spätnom vrátení musia byť palety skladané na seba.
Expedícia je oprávnená odmietnuť prevzatie paliet a prekladov pri nedodržaní vyššie uvedených podmienok kupujúcim. Palety, príp. preklady, ktoré expedícia neprevzala, môžu zostať na závode maximálne 14 dní a sú k dispozícii na odvoz. O neprevzatí paliet bude kupujúci informovaný písomne. Po uvedenej dobe budú palety zlikvidované. U predávajúceho je možné objednať triedenie neprijatých paliet za poplatok 0,6 €/ks. Tento poplatok sa účtuje za každú paletu v dodávke.
11. Prechod vlastníctva
Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru. Pokiaľ kupujúci neuhradí kúpnu cenu ani v stanovej lehote ani po písomnej výzve k úhrade, má predávajúci právo od zmluvy odstúpiť a požadovať vrátenie tovaru a to na náklady kupujúceho.
12. Zodpovednosť za škody, záruka
Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom zodpovednosti predávajúceho za škody sa riadia príslušnými platnými predpismi. V prípade, že je kupujúci spotrebiteľom, poskytuje predávajúci záruku na tovar v dĺžke dvoch (2) rokov. Predávajúci garantuje životnosť nezabudovaných tehliarskych výrobkov minimálne 5 rokov od predaja pri splnení uvedených podmienok pre zabezpečenie proti nepriaznivým poveternostným a ďalším vplyvom. Zabezpečenie tehliarskych výrobkov proti poškodeniu pri nakládke a nepriaznivým poveternostným vplyvom, nakládka, manipulácia a doprava tehliarskych výrobkov sa riadi pokynmi viď. www.heluz.sk – technologické postupy nakládky. Tovar je dodávaný v dohodnutej kvalite podľa noriem uvedených v Prehlásení o zhode alebo Prehlásení o vlastnostiach – viď. www.heluz.sk. Výrobky a tovar musia byť použité v súlade s doporučenými technologickými postupmi firmy Heluz. V prípade, že kupujúci nie je spotrebiteľom, zodpovedá predávajúci za chyby tovaru, ktoré sa v tovare vyskytujú a v okamihu jeho dodania. Kupujúci je povinný reklamovať zistené chyby dodaného tovaru písomne u predávajúceho bez zbytočného odkladu hneď po tom, čo ich zistil. Po zabudovaní výrobkov do stavby nie je možné reklamovať chyby, ktoré boli zistené pred zabudovaním, najmä chyby zjavné. Za zjavné chyby je možné považovať také, ktorých existencia je kupujúcemu, popr. odberateľovi, zrejmá na pohľad, prípadne také chyby, ktoré možno zistiť bežne urobenými nedeštruktívnymi skúškami, napr. meraním. Reklamujúci je povinný uskladniť reklamovaný tovar až do konečného rozhodnutia o reklamácii tak, aby bolo možné objektívne zistiť stav (posúdiť chyby) reklamovaných výrobkov. Reklamácia tovaru sa riadi príslušnými právnymi predpismi a v prípade spotrebiteľa aj reklamačným poriadkom predávajúceho uvedeného na www.heluz.sk/kde-nakoupit/reklamacni-podminky.
13. Záverečné ustanovenia
Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť alebo doplniť. Urobí tak vždy písomne a zmeny uverejní obvyklým spôsobom. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok. Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné a účinné od 1. 4. 2014.